Emma

SURF-helgen
Här kommer lite update från SURF-helgen för er som inte var där, har följt resultatet (equipe.com) eller läst på min hemsida (emmabergdressyr.weebly.com). 

lördagen red jag och Lelle MsvC:1 på kandaret. Fick några småmissar men gjorde annars ett fint framträdande. Fick 63,40% och var strax under placeringsplats i resultatlistan. Är väldigt nöjd med det! Klarade dessutom MsvB-kvalet för andra gången vilket innebär att vi nu får delta i MsvB (planerar debut till hösten). 

söndagen red vi MsvC:2 också på kandaret. Hade inte samma känsla på banan, fick många kommunikationsmissar och det gjorde att vi fick dryga 59%, vilket jag får acceptera som helt ok då det inte var våran bästa prestation, och kom då sist. Men vad fasiken nån måste ju komma sist också eller hur?! 

Kan i det hela taget såhär i efterhand inte vara ett dugg missnöjd med någonting (kanske med min egna ridning men jag gjorde mitt bästa för stunden). Våra missar beror ju helt på mig och inte på att min häst skyggar eller är ovillig. Vem kan då vara besviken? Min underbara häst går bara fram överallt, tittar inte på någonting och gör sitt bästa för att förstå och göra det jag ber honom. 

Haft otroligt bra hjälp med mig i helgen, pappa. Han har varit en trogen supporter och hjälpt mig med att leda Lelle på framridningen då jag bytt om (har världens snällaste häst) och dessutom filmat och fotat. Inte alla som har en så snäll pappa som ställer upp och hjälper en hel helg sådär! 

Nu har min underbara vackra häst fått en lite lugnare vecka, iaf början på vecka, som började med skritt i måndags och sen vila i tisdags. Igår longerade jag honom (och det behövdes för han var väldigt pigg) och idag red jag lite lösgörande dressyr. Han var jätteduktig och vi fick dessutom lov att "smyggöra" två galoppombyten, båda rena! Imorogn eller på lördag så ska han få gå lite bommar och markarbete. Sen taggar vi igång igen inför Sundsvall!

Film från lördagens MsvC:1