Emma

Tidig kväll!
Klockan 21:20 och redan nerbäddad i sängen. Tanken är en film innan sömn så det kanske inte blir så duktigt som det låter. Tävling imorgon så det skulle sitta fint med en ordentlig nattsömn. Vi är laddade! Jag och Mindy ska starta LA:4 på SURF och har fått en superbra uppladdning. Lugnt lösgörande pass i onsdags, träning för Marc med genomgång av program (som gick jättebra) i torsdags, skrittur i skogen igår och avstämning idag. Idag var hon verkligen superfin, har en bra känsla och (förhoppningsvis) bra plan inför morgondagens framridning. Hur det än går så ska vi ha roligt! Är ju trots allt bara andra starten hittills så man kan ju inte ha så höga krav. 

Tävling imorgon! 

Hur glad och peppad jag än är så kan jag inte låta bli att också vara lite sorgsen då Metallica blev sold idag. Eller sorgsen på ett sätt då jag tycker väldigt mycket om henne men också glad då jag tror att det kommer bli riktigt bra med den nya ägaren. Kan inget annat än att önska grattis till en så fin, snäll och duktig unghäst och önska dem all lycka inför framtiden. Men är inte mer människa än att det i hjärtat känns lite ledsamt också. Men efter den fina tid man fick tillsammans så tycker jag att jag får unna mig det. 
Sista bilden från Metallicas rygg

Idag har mammas unghäst Transparante Blanche, även kallad "Äpplet", flyttat in hos Gyllengahms i Håkmark. Känns som att det kommer bli riktigt bra. Ska bli spännande att följa hennes utveckling och hjälpa till på vägen. Hon är en väldigt trevlig och snäll 3-åring.
"Äpplet" spanar in nya hagen 

Det blev mycket häst i detta inlägg (det är väl det mitt liv mest består av också). Kommer en rapport sen efter morgondagens start! Nu ska jag ladda ner så jag imorgonbitti (tidigt) kan ladda upp!