Emma

Imorgon kör vi!!
Som vanligt blev det en lång dag såhär dagen före tävling. Lite extra tror jag också för att det är säsongens första tävling! Allt känns iaf bra inför imorgon och båda hästarna har varit duktiga idag. 

Började dagen med ett dressyrpass på Lellis då vi jobbade i rund form med lösgjordhet och framåtbjudning på tränsbätt. Det gick bra och han känns fin inför helgen.
Lellis i morse

Efter det jobbade jag några timmar över lunch och sedan åkte jag tillbaka till stallet. Där började jag med att duscha Lellis, sedan putsade jag utrustningen och mockade. 
Lellis lika blöt som han är söt = väldigt blöt!

När sekretariatet öppnade så visade jag vaccinationen på båda hästarna och sen kunde jag rida Metallica inne på dressyrbanan. Hon var jätteduktig! Red bara i skritt i ungefär 15-20 min och hon var avslappnad trots att vi tittade i alla hörn på banan. Avslutningsvis ledde jag Lellis några varv runt banan också innan jag åkte hem. Men snart är jag tillbaka igen, Metallica startar LB:2 kl 08:08 imorgon bitti. Lellis startar MsvB:4 kl 16:59 så jag hinner andas däremellan! 
Lellis har spanat in banan

Imorgon kör vi!