Emma

Stressfria söndag
I tisdags kom det - sammanbrottet. Det var då livet kom ikapp på något sett. Allt blev för mycket. Jag är en väldigt aktiv person och vill leva varje dag som om det vore min sista. Jag ska inte ligga på dödsbädden och känna att mitt liv inte har varit fullgjort. Men det finns en baksida också men att vara väldigt aktiv, energin tar till slut slut. Det har varit väldigt intensivt i och med flytten och inte bara nytt jobb och ny bostad utan i en helt ny stad. Och så lite tävlingar på det. Det har byggts på hög, olika saker - faktorer som till slut blev för jobbiga att bära. Då brast det. Det gör det ibland för extrema och aktiva personer. Det är ingen fara för det, vi kommer igen. Så mycket har jag lärt mig genom livet att jag vet att jag kommer igen! Men ett riktigt sammanbrott gör en trött, det kräver vila. Idag har jag äntligen fått återladda mig. 
 
Jobbet är jätteroligt och det går bra. Jag trivs där. Men det blir långa dagar för en som tidigare studerat på distans i tre år och sedan ska man hinna äta, sova och ta hand om hästen. Oftast blir maten och sömnen bortprioriterade och inte hästen när jag har tajt att hinna med... Jag måste hitta en struktur men ibland tar det tid. Jag gillar mina kollegor på jobbet, det är härlig stämning och alla hjälper varandra då det behövs. Tyvärr är det tre härliga tjejer som har flyttat och lämnat mig med alldeles för kort tid i deras bekantskap. Det känns lite tråkigt. Men de andra finns kvar. 
 
Idag har jag haft en ledig dag. Det behövdes! Jag lovade mig själv att inte stressa och för att undvika det lovade jag att inte boka in något med någon idag. Istället har jag bara ägnat mig åt mig själv och det som jag vill göra utan någon tid att passa. Jag började dagen tidigt med att tvätta. I tvättstugan finns fyra maskiner och jag lyckades tvätta sju tvättar allt som allt denna morgon. Under tiden har jag handlat, städat och diskat. Hann med att stöda i hela lägenheten vilket kändes bra. Mindre stress med en städad lägenhet. Före lunch gick jag och Våfflan ut och plockade blåbär och hallon i skogen. Dessa gjorde jag sedan hallonmuffins och blåbärspaj av. Jag hann sitta och njuta en stund på balkongen med en hallonmuffins och en Shakespeare innan det var dags att åka till Guzzman. Nu är jag hemma igen och håller på att laga en broccoli- och fetaostpaj till middag innan jag åker vidare till nästa stall. Skönt inför veckan med matlådor. Gjorde hemmagjord pizza igår också så nu är frysen laddad. Nu ska jag ta mig igenom veckan som kan bli tuff med långa jobbpass och tävling på lördag. Men sedan är jag ledig i en vecka! Ska bli skönt. Kanske jag hinner landa lite mer och vem vet, jag kanske får hit besök då också. 
Morgonstund en ledig dag
Hallonmuffins
Något skum blåbärspaj
Lilla myshunden 
 Broccoli- och fetaostpaj