Emma

Vilken Julhelg
Kan ju börja med att tacka för alla fina julklappar! Fick framför allt en jättesnygg handväska av farmor och farfar. Sen damsugaren, teet och sängkläderna som jag speciellt önskat. Fick en jättefin tröja av mamma också. Var riktigt nöjd med klapparna i år. Trevlig middag hos pappa på julafton som hade börjats med att kliva upp kl 5 och jobba mellan 7 och 16. Blev ju bra ändå.

Han skulle ju tända på en daggmask om den hade bröst! (Tomten är far till alla barn) 

På juldagen blev det först lite mys i stallet, sedan for jag ner till Nordmaling för att fira lite jul med mamma. Blev trevlig julbordslunch och gofika (bla jag och syrran som bakat). Sen började det jobbigajobbade mellan 18 och 4. Inte så mycket folk och dubbelt betalt så jag ska ju inte klaga. Roliga kollegor har jag också. Inte helt fel med lite trevligt besök heller. Tiderna är ju det dryga i det här fallet. 

Jag glömde nästan bort pommesen när du vände dig om! (Kåt kund)

Har också fått en spricka i tummen som blir värre och värre ju mer jag har jobbat. Gör ont så in i dödens! 

Jobbade samma tid annandagen (värsta dagen på året, ska till och med vara värre än nyår). Känner inte äns för att komentera. Kan ju bara konstatera att jag överlevde. Hyfsat less vi var sen. Jobbade dessutom över till 4.20. Drygheter!

Snappy, snappy, snappy

Har du slitit ut tummen? - Ja jag har sugit så mycket på den

Varför inte jobba samma tid idag också. Jag och Erika (som jobbade de andra kvällarna med mig också) var som zombiesar. Fy fan så slitna. Men vi tog oss faktiskt igenom denna dag också, var ju till och med hemma fem i 4. Lite folk idag, skönt.

Är du singel?
Nä!
Har du pojkvän? Nu luras du!
Varför skulle inte jag kunna ha pojkvän?
För att du vill ha mig?
(Minst fyrtio årig tydligen kåt, ensam och jag vill garatera ful, troligast full också, kund)

 Jobbar mellan 17 och 23.30 imorgon. Blir tidig kväll alltså, kanske till och med somnar vid 1. Det värsta är att jag typ inte känner mig sovatrött utan bara utsliten. Sömnen är som den vart, jag som var så noga förr. Kan iaf säga att jag sovit riktigt bra två nätter i rad nu.

Ni kanske undrar varför jag, om jag nu ska jobba imorogn kväll också och är så trött, sitter här kvart över 4. Det är helt enkelt så att det tar ett tag att varva ner från krogrush, även en liten sådan.

Grattis till Sofia älsklingen som fyller 19 idag (eller tekniskt sett igår 27:e) Puss på dig!

Roger in, Roger ut!