Emma

Julafton!
Dagen började ju inte som jag hade tänkt...
 
Men låt oss återkomma till det. Igår firade jag "lilla Julafton" hos mamma med henne, hennes sambo, hans söner och min mormor och morfar. Innan jag körde ner dit så skuttade jag lite hinder med min lille älskling och det gick superbra. Hos mamma så fick vi massor med julbordsmat, åt typ mer än jag brukar på en vecka kändes det som. Efter all god mat så öppnade vi paket och sen åt vi tårta. Han med att pussa lite på djuren också innan jag åkte hem till Umeå igen.  
  
Två av mammas nuvarande fem valpar, supersöta!
 
Idag började jag med utsläpp av hästarna, och sen tog jag hand om Lelle. Dock med migrän... Har mått helt galet illa och varit orolig för och berädd på att faktiskt spy. Dock så slapp jag det men det var galet kämpigt att mocka och jag trodde inte jag skulle ta mig upp i sadeln. Vilken tur att man har en så snäll häst så man i princip kan rida runt på långa tyglar och bara låta honom motionera sig. Fick faktiskt lite mer energi och mådde bättre efter ridturen. Underbara Lellis! Nu kan ju dagen bara bli bättre.
 
Har just avslutat en skål risgrynsgröt med kanel och socker och nu gör jag mig iordning för att åka hem till farmor och farfar för att se på Kalle, äta julbord och öppna klappar. Vill bara passa på att önska alla en riktigt GOD JUL!
Och det vill Lelle också...