Emma

Hemmadressyr dag 1
Ojoj, vilken vecka! Känner mig helt söderstressad och illamående...
 
Red lille hästen inne på fredagen och han kändes riktigt fin och lydig. Visade honom sedan banan på kvällen och då var han inte så fin och lydig... tack och lov stog jag på backen och ledde honom. Var sugen på att stryka mig men det är ju fan att man ska behöva känna så för att det är för mycket att göra på ens egna tävlingar, vi gör ju det här för att det ska vara kul!! Bestämde mig istället för att sänka alla krav på prestation och bara gå in och rida för rutinens skull (i Lelles fall).
 
Fick riktigt bra framridning, alldeles lagom och Lelle kändes relativt lung och dessutom väldigt fin på kandaret. När jag gick in på banan blev han dock lite spänd. Men inte på samma sätt som i Sundsvall för nu kändes han ändå framme bara spänd i nacken. Vi genomförde MsvC:2 ganska bra, fick parrera lite men inga större missar och vad jag upplevde som bra form och tempo. Bedömningen var dock en annan historia och procenten slutade så lågt att jag inte ens tänker nämna dem. Till min tröst så var vi ändå på den högre halvan i resultatet, bara två-tre utanför placering av alla 22. Bestämde mig för att strunta i procenten och glädjas åt att jag var nöjd med en väl genomförd ritt på en fin häst.
 
Idag är det tre domare, ska bli spännande. Dock så bjuder vädret på regn och storm... Inte lika spännande!
 
Vilddjuret Lelle checkar banan inför helgen ©