Emma

Återuppladdning!
Dags att ladda upp igen inför tävling nu! Känner mig dock lite lugnare denna gång när det gick så bra i Härnösand.

I måndags fick min vackra ta en promenad i skogen och sen äta gräs och bara njuta av en välförtjänt ledig dag. I tisdags tränade vi för Marc. Var en bra träning även om jag var lite stressad och spänd (lång dag på jobbet, lite sömn osv). Fick bra hjälp och vi har mycket att jobba vidare med. Lellis kändes dock lite trött så jag bestämde mig för att det fick bli skrittmaskinen igår. Dock så var han inte så trött då för han levde rövare och bockade, stegrade och for runt. Då bestämde jag mig för att han kanske behöver rastas av lite så i morse skulle jag longera men allt jag lyckades provosera fram var en liten bockning. Så vi gick in i stället och laddade inför kvällens dressyrträning. Tränade på kandaret för mamma, blev mcyket lösgörande och jag fick mycket hjälp. Känns ganska bra inför helgens tävlingar. Imorogn blir det träns och graman (tror jag) utomhus.

Får med mig en hästskötare av världsklass i helgen: min pappa!! Som tur var har han varit med förr så det kommer nog gå jättebra. Har ju en väldigt snäll häst också.