Emma

Kreativ dag!
Hm, man kan undra om detta blivit en "bak- & matblogg" men jag är bara så lycklig över att äntligen ha tillgång till en ugn!
 
För er intresserade så kan jag ju snabbt dra en update om min vackra Lellis som ska tävla säsongens sista tävling i helgen. Är på hemmaplan och det blir FEI inledande MsvB på lördagen och MsvC:2 och MsvB:2 (med Klubbmästerskap) på söndagen. Ska bli jättekul! Han har gått bra de senaste dagarna så vi är laddade! Synd bara på det värdelösa vädret som gör att vi i princip måste rida inne varje dag... Ikväll blir det träning för mamma och imorgon ska han badas och allt putsas. ♥
 
Idag är jag ledi. Hade tänk mig värsta sovmorgonen till typ kl10 (hade grymt ont i huvudet igårkväll), men min kropp ville upp kl7 för det finns så mycket kul att göra när man är ledig! Började med att tillaga lasagne, återkommer till den. Sen ska jag baka muffins till försäljning under helgens tävlingar. Sen blir det nog ner på stan en sväng och efter det till stallet. Kanske avslutas kvällen med en bra film, vi får se.
 
Tillbaka till lasagnen. Jag har aldrig gjort det förut men tycker ju att det är grymt gott. Har inget minne av att vi någonsin gjorde det när jag bodde hemma hos föräldrarna heller, så nu tänkte jag att det va dags att prova. Peppat inför detta i några dagar. Började med köttfärsen som innehöll lök, morot, oliver, fetaost, krossade tomater och självklart köttfärs! Den blev supergod! Sen fick jag väl till nån slags bechamelsås. La sedan ihop allting med lasagneplattor mellan och så massor med ost ovanpå (jag gillar ost). Tyckte dock att den blev lite väl "mörk" uppepå, kanske till och med bränd. Men förhoppningsvis är den ätbar. Lyckades få ihop till 6 st matlådor av den och så blev det lite köttfärs över så jag kokade snabbt lite pasta till det så vips hade jag två till matlådor. Vad duktigt!!  
 
 
 
Nu ska jag baka muffins, en sats med choklad och en med citron! Värsta bruden alltså, är på gång nuuuuu!
#1 - emily

Ser ju helt perfekt ut Emma! De ska ju vara lite mörka :-)

Svar: Men tack så mycket! :)
Emma