Emma

Rolig dag!
Haft en så grymt bra dag idag! Okej, har ju inte lyckats plugga så mycket som jag borde även om jag lagt någon timmar på det. 

Började med att åka till stallet där jag råkade stöta på mamma som var in och red Rosenfels. Den hästen kan verkligen göra byten utan och innan! De gav sig på serierna från fyrorna ner till ettorna med 9 byten i vart annat och tre byten i varje. Sen fick jag sitta upp, i brist på ridvantar, sporrar, skaft och hjälm i rätt storlek får man ju vara nöjd att man iaf hade helskodda ridbyxor på dig i den 18,5-19" (kommer inte ihåg vilket) sadeln. Red lite trav, lite galopp, gjorde nått byte åt vardera och sen serier i vart annat. Så otroligt välutbildad häst! Efter mina 10min på hans rygg var det dags att ta in och göra iordning min egna. 
Jag och Rosenfels

Inspirerad efter ridturen på den minst 15 cm högre och 100 kg tyngre Rosenfels drog jag och Lelle igång med serierna som gick ganska bra, tränade på treorna som ibland satt och ibland blev lite fel, men det är bara att fortsätta träna! Väldigt kul grej att träna på så det gör vi så gärna. Gjorde även lite galoppiruetter men han var inte tillräckligt "på" bakbenen för att få dom bra, trots att han bussigt kämpar på. I traven sen var han fin, liksom flög fram! 

Efter stallet åkte jag och pappa och sågade gran (självklart på egen mark). Osmart som man är så fattade jag ju inte att det skulle bli -7 grader där vid havet och i olikhet till pappa som utrustat sig med bl.a. långkalsonger höll ju jag på att frysa ihjäl! 

Varm blev jag igen då jag några timmar bestående av bilresa, julgranspynt, paketinslagning och pluggning senare befann mig på ett mysigt café med en mysig Markus. Dock lite osmart av mig att dricka kaffe för nu kan jag verkligen inte sova, måste ju vara väldigt lättpåverkad och känslig eller svårpåverkad då det verkar slå in så sent. Fikafredag med fredagsfika!
Pyntad gran 

Dagen har avslutats med mer plugg och sen en rensning bland hästgrejer som resulterat i flertalet annonser på hästnet med begagnade hästgrejer. Kommer nog en annons här också snart! 

Nä nu ska jag göra mitt bästa för att få lite sömn, imorgon väntar tidig morgon i stallet och sen jobb 12:00-20:30! 
Ciao