Emma

Första hopplektionen!
Ja då var det gjort! Första hopplektionen. Och det med en avfallning och lika många vägringar som faktiska språng. Men jag är ganska nöjd ändå! Red på Butterfly och hon är lite knepig för hon kan stanna om man inte ger henne stöd med både skänkel och hand hela vägen fram till hindret. Vi började starkt och då gick det superbra! Dock lyckades jag klanta mig på ett hinder och då fick jag smaka både bommar och grus. Men sånt får man väl räkna med när man nu fått för sig att hoppa. Snabbt var jag uppe och de följande sprången vart riktigt bra. Sen blev hindren lite högre och jag tappade lite ridning. När jag inte gav Butter nog stöd så nitade hon... Och sen nitade, och nitade, och nitade hon och jag tyckte jag försökte rätt bra att hålla modet uppe men sen bröt jag och bad om att få ta lite lägre hinder. Avslutade lite lägre men iaf utan stopp. Har lovat att bearbeta detta nu och sen komma tillbaka med ny styrka och självförtroende nästa vecka! 






Några bilder från då vi faktiskt klarade hindren