Emma

En tillbakablick
Idag har det varit en fantastiskt trevlig dag! Jag och min kära vän Hanna har tagit en underbar ridtur i solen. Det var kallt men jag var klädd för att överleva den kallaste kylan och det gjorde jag. Det var helt fantastiskt härligt. Hästarna tyckte nog också det för det spritte lite i benen på dem. Landskapet var likt ett vykort, så vackert. Så klart klarade dock inte min stackars mobil av kylan (sabla iphone 4s) så den dog, men huvudsaken var väll att Emma "isbiten" Berg tog sig hem vid liv. Några vackra foton som kunde visa hur härligt det var blev det dock inte, ni får helt enkelt tro mig när jag säger att det var vackrare än ni kan föreställa er. Efter ridturen gick vi in och drack te och spelade kort. Blev en mysig pratstund under tiden vi la korten. Sedan åkte jag hem för att plugga. Det bekymrar mig att jag för tillfället inte kommer in på vår databas och därför inte kommer åt materialet jag vill. Lyckades dock på något sätt ta mig in på en annan länk så att jag kom åt en liten del jag kunde använda. Blir väl till att fokusera på detta idag då och hoppas på att allt funkar som det ska imorgon. 
Lurviga hästöron
Klädd för att överleva
Gott med te och macka sedan

Imorgon påbörjas min resa till Oslo. Det blev ett litet missförstånd från min sida då jag trodde att jag skulle jobba idag och imorgon och därför har jag bokat biljetter därefter. Nåväl inte så mycket att göra åt det nu. Blir buss från Umeå ner till Stockholm imorgonnatt och sedan flyg till Oslo väldigt tidigt imorgonbitti. Men det blir nog bra. Ska bli så kul att träffa bästa Mikaela igen! En favorit i repris kan man säga. 

Kan inte låta bli att se tillbaka på året och konstatera att det inte blev som planerat men att det blev väldigt bra ändå. När året började var jag hästägare till min vackra Don Leonardo och då jobbade jag extra på Max. Nu är jag hästlös men rider mer än någonsin och jobbar istället på akademibokhandeln. Är det okej att säga att året förändrats till det bättre? 

Om man ser till häståret 2014 så har många passerat mellan mina lår (ursäkta uttrycket, ni som håller på med hästar förstår vad jag menar, ni andra får sluta ha så snuskig fantasi). Började året med fina Lellis som jag red en tävling med. Inga superresultat men inte så dåligt heller även om jag satsade på högre. Sedan har jag ridit på Metallica, Mindy, Uffe, Lordamon, Selymes, Äpplet, Rosenfels och Arizona. Däremellan har jag hunnit hoppa lite olika också i hoppgruppen på måndagar.  Tävlingsmässigt har jag gjort några fina resultat för att vara hästlös. Först en andraplacering med Metallica i LB på en klubbis någon gång i våras (inomhus), sedan en fin tredjeplacering med Uffe i LA på våra regionala hemmatävlingar, en förstaplatserna med Guling i 70cm klubbhoppning i våras, en väldigt fin andraplacering i LA och en ännu finare tredjeplacering i MsvC med Mindy regionalt i våras och en avslutande andraplacering i LB med Arizona på klubbis. Inte alls dåligt för en hästlös person. Fina procent har jag uppnått och det visar ju ändå på viss bredd då man kan prestera med olika hästar. Kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd! Det roligaste är nog att den enda blågula är i hoppning för dressyrryttaren. 
Metallica

Mindy
Uffe

Äpplet
Arizona

Rosenfels

Lordamon
Selymes

Chelsea
Magic

Real Easy E
Pan Apple (Guling)

Om man ser till arbetsåret 2014 så har det gjort en fin utveckling från ett jobb som jag inte trivdes så bra till ett jobb där jag trivs jättebra. Väldigt nöjd med det också. Det är ju dock bara extrajobb men det är ju viktigt ändå att man trivs! Studieåret 2014 gick väldigt trögt till en början med flera oavklarade tentor första halvåret. Det andra kan jag dock säga med stolthet att det gått väldigt bra, två skrivna tentor med VG på båda. Bara att hålla uppe tempot nu! Känns kul! Inser att jag är rätt nöjd med mitt år och att jag dessutom är rätt nöjd med mitt liv. 

Nu blickar jag framåt mot 2015 och alla äventyr som det har att erbjuda! Jag aktar mig denna gång lite för nyårslöften. Förra året skulle jag ha som nyårslöfte att vara nyttig. Ett helt nyttigt år, vad tänkte jag? Det sprack ju på nyårsdagen! Ändrade mig efter lite inflytande av Mikaela till att 'ha kul och må bra'. Det har jag väl lyckats med. Men jag gillar inte nyårslöften, känns som att man ändå aldrig håller dem och därför sviker sig själv. Jag föredrar "nyårsmål" - någonting att jobba efter. Till 2015 får mina nyårsmål vara:
> Med plugget, klara alla tentor, uppgifter och därmed kurser. 
> Med Mindy (om jag får fortsätta tävla henne), kvala och starta MsvB. 
> Med Arizona (om jag får tävla henne), starta LA med godkända resultat. 
> Med Uffe (om jag får fortsätta rida honom), att bara ha trevligt och mysigt.
> Med hoppgruppen, våga mer, lita på mig själv och min förmåga.
> Med livet, inte ta på mig mer än jag klarar av, slappna av ibland och ta det lugnt. 
> Med lägenheten, städa oftare. 

Jag tror 2015 kommer bli ett bra år!