Emma

Andra tävlingen
Idag har jag och Guzzman genomfört vår andra tävling och vår tredje tävlingsstart. Denna gång var det på hemmaplan och vi red endast MsvC:2. Jag var nervös och lite stressad (blir lätt så på hemmaplan då man är funktionär också) Guzzman var dock rätt cool. I alla fall tills vi kom in på tävlingsbanan. Då blev han som en laddad atombomb och reagerade med att slå över till galopp, sätta upp huvudet eller skygga (eller alla tre) så fort han hörde ett ljud. Av alla moment var jag riktigt nöjd med tre: vänster öppna, vänster förvänd och ökad skritt. Allt som allt hade vi missar i 10 moment och dessutom två moment utöver det som jag inte genomförde så bra. I slutet kunde jag inte låta bli att skratta för att han var så taggad och laddad. Trots alla missar fick vi 59% Vilket innebär att vi hade legat bra till om vi hållit våra nerver i styr. Bara att ladda om och ta nya tag. Emellanåt är han bara helt otroligt fin och han är verkligen underbar att rida! Imorgon ska vi hoppa lite, det blir kul för oss båda, och sedan blir det vila innan vi laddar om igen. Helt tokigt med tre helger i rad men jag försöker ta det lite lugnt några dagar mellan.
 
 
Några fina moment
Mindre bra moment... 
 
Denna gång tänkte jag slå på stort och prova en doughnut eller "do not" (som jag borde börja kalla det istället) i håret. Efter fyra jobbiga försök med mitt alldeles för långa hår fick jsg till slut till det någorlunda bra. Hade dock lite panik över om jag skulle få på hjälmen över. Måste nog fixa lite fler grejer till min doughnut för när det väl var uppsatt såg det lite väl tråkigt ut. Jag gillar ju pärlor och bling så jag borde ta tag i det! 
Såhär blev det till slut