Emma

Dagen som regnade bort
Så solig och vacker dag igår! Jag började kl 7 med att köra några tvättar och sedan under tiden de tvättades springa 6km i solskenet. Jag jobbade 10-16 och sedan åkte jag till Guzzman och passade på att hoppa lite i värmen. Det gick superbra! Gjorde först lite travbommar och studs och sedan hoppade vi ett litet hinder. Guzzman var lydig och hoppade rutinerat mina små övningar. Efter ridningen åkte jag ut till stugan där jag och pappa grillade kyckling och hade mysigt. Det var en fantastiskt fin kväll! 
 
Men idag... Idag bara regnar och regnar det! Otroligt tråkigt då jag är ledig dessutom. Tur att jag har ett roligt men superhemligt projekt som jag har kunnat pyssla med. Projektet är i tre delar och en del är nästan helt klar och en annan del är påbörjad. Det finns mycket blåbär i vår stuga så till frukost åt jag kvarg med blåbär i. Jag satt med mitt projekt fram till lunch men sedan orkade jag inte längre och beslöt mig för att baka blåbärs-citronmuffins istället. Så blev det! Känns som en bra aktivitet när dagen regnar bort utanför fönstret. I eftermiddag ska jag åka hem och städa lägenheten och om regnet lugnar sig lite ikväll så ska jag motionera Guzzman lite.