Emma

Julafton
Julafton blev helt perfekt. I alla fall i mina mått mätta. Tror att både jag och pappa var överens om att det inte spelar någon roll vad man gör, huvudsaken är att man är tillsammans. Den började med julgröt - risgrynsgröt, julefröjd med juledamer och te/kaffe. Det stog man sig, som tur var, på ett tag. Sedan jobbade jag 10-14:15. Efter jobbet häntade pappa mig och vi åkte till stallet och hjälptes åt att ta in hästarna före Kalle. Kalle såg vi på en iPad i sadelkammaren. Det går det med. Sedan red jag Guzzman och gjorde klart allt för att slutligen kvällshöa. Vi var hemma strax före 20. Då drog vi fram maten och dukade upp julbordet. Hungriga var vi för vi hade inte ätit sedan gröten, någon av oss. Till maten såg vi Mupparnas julsaga. När vi ätit klart delade vi ut paket. Jag fick grejer till bilen av pappa. Ett quattromärke till den undre grillen, mattsvarta audiringar och ett svart quattromärke till grillen samt lysen till dörrarna som nu lyser med Audiloggan. På juldagen fixade pappa fast allting så nu är bilen jättesnygg! Vi hann med en julgröt till på juldagen innan pappa åkte hem. Det var verkligen en mysig jul! 
Julgröten 
Julbordet