Emma

När allt bara stämmer
Igår startade jag och Guzzman MsvB:2 på Piteå RKs regionala dressyrtävlingar. Vi har haft en bra uppladdning under veckar. Först lite kravlöst bus med hoppning på hoppbanan söndag förra veckan och lufs i skogen i måndags. I tisdags fick han vila och sedan har vi kört dressyr onsdag-fredag. I onsdags red vi helt ensamma i lilla ridhuset och det blev ett ordentligt pass med mycke lösgörande och rörelser. I torsdags red vi på hoppbanan och jobba tempoväxlingar och byten. I fredags red vi i lilla och han fick gå rund och låg hela passet, ett lugnt pass med eftergift i fokus. 
 
Gårdagens framridning blev alldeles lagom. Vi red fram inne och red inte så länge. Bara checkade av hjälperna. När vi kom ut på banan var Guzzman fokuserad och eftergiven. Varje steg gjorde vi tillsammans, samspelta. Programmet flöt på utan missar och jag kunde inte låta bli att le under hela programmet då han var så otroligt fin. vilken fantastisk känsla! Han var så eftergiven att jag kunde klappa honom på halsen efter ena bytet och han låg kvar i formen och bärigheten. 
 
Resultatmässigt blev det procentrekord för både honom och mig i MsvB med 68,49%. Det räckte dessutom till en seger i klassen. Min fantastiska häst! Fyra vinster under det året jag haft honom. Han är en riktigt guld-häst! 
Nöjda efter ritten
Prisutdelning (utan häst)
Priser
 
Idag ska vi rida MsvB:4 och då hoppas jag klara 62% så vi får vårt andra kval till MsvA.