Emma

Världens bästa helg!
Har haft en så otroligt rolig helg på alla sätt! 
 
Det började på lördagsmorgonen med en skrittur barbacka på ängen med Guzzman. Jättemysigt! Guzzman var så snäll. Mysigt att möta soluppgången bredvid sjön på hästryggen. Blev ca 15-20 min där nere innan vi hade myst klart. 
Fantastiskt omatchade och redo för barbackamys
 
Efter stallet åkte jag och mötte bästa Mikaela på tågstationen. Vi gick en sväng på stan där vi shoppade och åt lunch. Sedan åkte vi hem en stund innan vi åkte till Hayco. Jag hade tänkt köpa en onepiece-pyjamas på blackfriday men hade glömt plånboken hemma just den dagen så jag funderade så att köpa en då vi var på stan istället. Det var tur att jag inte gjorde det. Jag fick nämligen världens finaste av Mikaela. En rosa med enhörningar på! 
Den ska jag ha då jag myser i min nya soffa
 
Vi åkte till Hayco på eftermiddagen och jag red i ridhuset. Han var pigg och glad. Det råkade finnas lite sockerbitshinder i ridhuset just då så jag passade på att skutta över dem. Han var superduktig och kändes glad. Blev inte så mycket mer än lite övergångar efter det. Men han känns fräsch och framåt. 
Hayco hoppar högt över bommen
 
På kvällen hade jag bokat bord på RÅ för middag. Där delade vi på en grillbricka som erbjöd fem kötträtter från grillen. Det var utsökt! Väldigt god middag. Som efterrätt drack vi var sin drink och sedan gick vi mätta och belåtna hem. Tanken slog oss flertalet gånger under kvällen att vi blivit gamla... Gå hem vid 23 på en lördag! Men det kändes alldeles lagom. Blev en mysig kväll. 
Mikaela och maten
 Drinkarna
 
Söndagen började lugnt med sovmorgon. Skönt att sova ut ordentligt. Sedan såg vi lite på TV och degade tills vi tog oss för att att åka ut till friesrarna. Där tog vi en skrittur i skogen trots is och storm. Jag red Hayco och Mikaela red Takida. Det var spännande, de var lite på tårna i stormen men väl ute var de snälla. Det var mysigt men lite kallt. Hade varit mysigare om det funnits snö ordentligt. Men man ska inte klaga, solen sken. 
Mikaela och Takida
 
När vi var klara åkte vi till Birsta och åt lunch. Hann också shoppa lite innan Mikaelas tåg gick. När jag lämnat av henne åkte jag till Guzzman. Vi red i ridhuset och skojade till det lite genom att rida i bara grimma istället för träns (hade sadel också). Det var ingen större skillnad faktiskt. Guzzman gick stadigt på tygeln och kunde både öka och minska och göra byten. Det är alltid kul att utmana sig och jag blir så stolt att han är så välriden. 
Fin mellantrav i bara grimma
 
Söndagskvällen avslutades i soffan... Bra avslutning på en bra helg!