Emma

En lång resas slut är början på en annan
Hösten är här. Även i Sundsvall. Det har varit intensiva veckor då jag har fått det hedrande uppdraget att tillsammans med två kollegor besöka apoteken i vår region och prata om lite olika saker. Vi kallar det medarbetardagar och det är menat för att inspirera och utveckla. Det känns som ett stort och ärofyllt uppdrag för någon som knappt jobbat 4 månader då det drog igång. Ni som känner mig vet också vad det krävs av mig för att kunna stå och prata framför en grupp i över en timme. Men det har gått jättebra vi har haft väldigt kul. Jag har fått träffa många underbara människor och lärt mig otroligt mycket. Dessutom har jag sett och lärt mig mycket om dessa delar av vårt land. Och mycket mer...
 
Varit utan hotellrum i Östersund
Ätit glass i Bräcke på glassbaren 
Kört vilse i "Stöde"
Träffat Östersunds storsjöodjur (men gillar Sundsvalls drakar mer)
Ätit hamburgare hos Captain Cook (men fick inte vara med i frågesporten)
Sett en Thailändsk paviljong mitt ute i skogen
Ätit bullar hos Kjell (eller vad han hette)
Träffat Jätten Jorm och Dunderklumpen i Strömsund
 
 
Hösten är här. Varken jag eller Guzzman har vår bästa tid på hösten. Jag blir lite låg och Guzzman blir väldigt känslig. I mitt fall är det nog kylan och brist på ljus som gör det, inte helt ovanligt att man blir lite hängig på hösten. I Guzzmans fall är det nog kylan och pälssättningen som gör det. Men han är inte hängig, tvärt om. Han är pigg och glad men lite tittigare och skvättigare än vanligt. Det är lite extra svårt att rida då men det är tur att jag älskar honom ändå så det gör inget. Det kommer en sommar igen.... även om det för tillfället känns långt bort. 
 
När mörkret fångar mig
Räddas jag av dig
Du lyfter mig upp
Du ger mig luft
Du får mig att le 
När livet är tufft