Emma

Ett bra avslut
I söndags åkte jag och Hayco på tävling hos Sundsvalls Ridklubb. Vi startade LA:4. Det blev en tidig morgon då vi fick starttiden 8:00 men allt flöt på och gick bra så vi var där i god tid före. Uppladdningen inför hade inte varit den bästa. Jag var i Stockholm torsdag-fredag (då han vilade) och red sedan lördag. Dock fanns det mycket liten plats att rida på då och det är inte till fördel då Hayco och stora luftiga gångarter och kräver mycket plats. Vi fick iaf en fin känsla på slutet. Framridningen på tävlingsdagen blev lugn. Vi gjorde lite övergångar och checkade av momenten just innan. Han kändes riktigt fin. Inne på banan flöt allt på men vissa moment tyckte jag nog att vi kunde ha gjort lite bättre. Det hänger ju på mig för Hayco gör precis det jag ber om. Inga missar direkt men heller inget perfekt program. Vi landade på 68,11% vilket jag är väldigt nöjd med och det blev klassens högsta procent så vi vann. 
 
Det kändes som en bra avslutning då Hayco nu ska åka ner till Uppsala i två månader på träningsläger. Det var också därför vi inte red MsvC, vi ville avsluta på topp. Det kommer verkligen kännas tomt utan honom, denna fantastiska, positiva och underbart snälla häst. Men har jag tur så är han hemma igen lagom till tävlingarna på Färsta i juni. Annars får jag planera höstsäsongen för honom. Under tiden ska jag trimma lite med Indy (stoet) så att hon blir startklar i sommar och får visa upp sig för domarna. Sedan har jag ju Guzzman också så det går ingen nöd på mig ridmässigt. Men Hayco är ju som en god vän och därför känns det ledsamt att han ska åka. Men två månader går fort, eller hur? 
Foto Emelie Bergdahl
Foto Emelie Bergdahl 
Foto Emelie Bergdahl
#1 - Ellen - tävlingsryttare

Wow va fina!