Emma

Nu kör vi igen!
Imorgon är det dags för tävling igen! Det ska bli superkul. Tävlingsplaneringen har hunnit ändras aningen. Vi skippar tyvärr Strömsund även om jag gärna ville åka dit. Det blir för mycket resande som tär både på mig och på plånboken (kanske på guzzman med även om han har mest energi av oss). Det blir för lång resa för endast en klass. Kanske får det bli nästa år. Istället blir det två klasser i Timrå och då rider vi båda imorgon på lördagen. Dels ska vi starta en för oss ny klass FEI individuella mästerskapsprogram som är en MsvB. Men den går nationellt för tre domare och därför lockade den mig trots att jag trodde att kavajkarriären var över. Sedan rider vi även en MsvA:1 då det inte blev det i Strömsund. Guzzman känns väldigt fin och fräsch efter vilan. Han har landat i sitt "sommarmood" vilket innebär att han är lugnare och mer fokuserad än vad han är vid sitt "vintermood". Jag hoppas känslan ligger kvar för vi hade väldigt fin känsla i onsdag då vi red nere på sjöbanan. Igår fick han vila och idag har vi trimmat lite lugnt på hoppbanan. Idag öste regnet ner och det var väl inte helt optimalt dagen före men å andra sidan ska det regna imorgon också så det kanske var bra ändå.