Emma

Helgen med hingsten Hayco
Nu har jag och Hayco också gjort säsongsdebuten. Blev i Umeå och vi red MsvC:1 lördag (i svart kavaj) och debuterade MsvC:2 på söndagen (i orange kavaj). 
 
Upplägget innan blev inte riktigt som planerat. Det var tänkt att jag skulle rida söndag, vilket jag gjorde. Då var han superfin! Blev ett kort pass där vi bara kontrollerade att allt funkade. Sedan fick han vila måndag-tisdag och planen var att jag skulle rida ordentligt onsdag och jogga torsdag. Men av olika omständigheter blev det vila onsdag också så jag fick rida ordentligt på torsdagen. På fredagen blev det också vila. Väl mycket vila men jag vet ju att han kan rörelserna. 
 
Alla resor har gått bra. Väglaget var bra och Hayco står stadigt och stilla. Han var även väldigt duktig att lasta. I det nya stallet var han lugn och har legat och sovit på natten (alldeles spånet på morgonen). 
 
På lördagen var han superfin! Absolut vårt bästa genomförande i MsvC hittills. Han känns starkare och mer bärig efter vinterns träningar. Inför starten var han lite laddad så jag fick börja uppvärmningen med att galoppera honom i lätt sits. 
 
På söndagen blev det stressigt före pga en oförutsägbar rullning i spånet efter flätning. Väl på hästen blev jag lugn, han kändes fin. Vi fick en rejäl miss i en travökning men annars genomförde vi programmet efter bästa förmåga. 
 
Det blev lite bakslag på poängen i helgen men vad gör det när det är en sån fröjd att visa upp denna vackra och maffiga hingst. Inga placeringar men många nya erfarenheter. Det kommer nog bli en rolig säsong! 
Är man inte bäst får man vara snyggast