Emma

Supersöndag
En ledig söndag, helt fantastiskt! Jag hinner mycket när jag inte är ledig så jag hinner massor när jag är ledig. Började dagen med stalljour på Näset. Utsläpp, snygga till i stallet och lunch ingår. Mockade och packade hö däremellan. Hann också kolla lite på hoppträning, inspirerenade, och rida ut en sväng i solen med Guzzman. Han var pigg och glad och jag hade mer trott på att han vilat dagen före och inte tävlat. Men han var väl glad sedan igår antar jag. Blev en lugn tur. På ängen låg det lite snö så efter en skrittur längs vägen så fick han trava och galoppera lite där. Jag hann också städa upp och putsa i skåpet efter tävlingen (då det alltid blir mer eller mindre kaos). När jag lunchat alla åkte jag hem och fixade lunch till mig själv. Sedan sandpapprade jag mitt sovrum som jag lyckats spackla innan jobbet i fredags. Efter att jag sedan fått bort dammet åkte målarburk fram och jag började grundmåla väggarna med vit färg. Var precis så det räckte till de tre väggarna som inte ska tapetseras. På onsdag ska jag handla golv hade jag tänkt så att det hinner acklimatisera sig innan jag öppnar förpackningarna. Kommer bli så fint och det känns så roligt att jag fixar det (nästan) själv, mycket av det iaf. Pappa får komma och hjälpa mig lägga golv och montera garderobsväggar men målning och tapetsering fixar jag själv. Rummet blir vitt, svart och grått och nu funderar jag på om jag ska sätta upp en ljusrosa gardin där inne. Jag tror att det blir snyggt med lite färg. Kanske någon rosa kudde till sängen eller så också. Har hittat en jättefin rosa fåtölj som jag jättegärna vill ha men den var lite dyr så vi får se hur det blir med det. Åter till dagen, mitt i målningen tog jag paus och såg lite på en serie innan jag fortsatte. När målningen var klar åkte jag ut och red Hayco. Han kändes fin. Vi stämde av förvända galoppen och skolorna och båda kändes väldigt fina. Det blev ett kort pass men då han kändes så bra så gjorde det inget. Nu sitter jag här och vill verkligen få ut allt av denna dag (lite så jag lever) och då kom jag på att jag har ju hallon i frysen. Blev till att snöra ihop en hallonkladdkaka såhär på kvällskvisten. Den står i ugnen nu men är snart klar. Smeten var iaf väldigt god så jag har stora förhoppningar! Det var min lediga söndag det, nu väntar jobb imorgon. 
Hallonkladdkaka