Emma

En galen men fantastisk helg
I torsdags jobbade jag sista dagen på 3,5 veckor, semestern började idag, och i fredags packade jag väskan och hängde på cykeln bak på bilen och begav mig söderut. I Hudiksvall hämtade jag upp C och hennes cykel sedan körde vi vidare ner till Örebro. I Örebro blev det en trevlig kväll med kex, brie och jordgubbar och en natt på hotell innan vi på lördagsmorgonen körde vidare till Motala för att cykla tjejvättern. Jag hade ingen aning om vad jag gett mig in på, ingen aning om vad jag skulle förvänta mig. Cykla 10 mil! Det är så långt att det knappt går att förstå. Förr i tiden var jag hurtig på att cykel, ett tag cyklade jag faktiskt 3 mil om dagen. Inför detta har jag faktiskt inte hunnit träna så mycket. Har cyklat 5km tur och retur två gånger, men inte mer. Men är man hästtjej så är man och inte betalar jag massa pengar och sedan kör ner till Motala för att inte genomföra. Jag har tyvärr inte världens coolaste cykel heller. En gammal sjösala marina som har hängt med länge. Tror jag fick den i högstadiet. En damcykel med fem växlar och cykelkorg. "Hon" har dock nyligen fått en service så hon går bättre än någonsin. Växlarna har dock tidigare krånglat och då hoppat ner till 1an och vägrat växla upp igen. Därför cyklar jag bara på 5an (trögaste växeln). Hon hade även fått en ny ringklocka med en enhörning på. Framme i Motala anslöt sig S från Stockholm och E från Borås. Vilket gäng! Starten gick 10:46. Vi cyklade iväg. Jag och E höll ihop och de andra två var lite snabbare. Den första etappen gick ganska sakta, vi sparade på krafterna. Efter första depån gick det bättre, då fick vi upp farten i den fantastiska naturen. Efter halva loppet och andra depån höll vi också ett bra tempo men då hade min rumpa börjat ömma. Sista biten var jobbig, efter sista depån tappade jag tempo och sista milen var rent smärtsam nästan. Men vi klarade det! Jag kom i mål och känner mig nöjd även om det tog ca 6,5h att ta sig runt. Som övernattning hyrde vi en stuga där vi grillade på kvällen. Sen somnade alla gott. Söndgens frukost avnjöts utomhus i solen innan vi städade stugan och körde iväg åt olika håll. Jag och kroppen mådde mycket bättre än förväntat. Öm i sittknölarna och lite skav efter trosorna men annars kände jag inte av så mycket från cyklingen, jag trodde att jag knappt skulle kunna gå. Jag kunde till och med rida lite på kvällen. 
 
Idag var min första riktigt semesterdag och jag har hunnit massor! Jag har ridit både Indy och Guzzman och båda har varit duktiga. Sedan deltog jag i vårruset. Varför inte såhär efter 10 mil på cykel och två ridna hästar. Men det gick jättebra. Jag sprang hela vägen. Eller snarare joggade de första 4 km och sedan höjde jag tempot sista km. Jag är väldigt nöjd med min prestation. Ridningen måste verkligen ge något! 
Gänget inför start 
Efter målgång
 Medaljen