Emma

Semester, sol och dressyrtävling
Min första semestervecka lider mot sitt slut. Två till innan jag återgår till jobbet. Det har varit en fantastiskt fin vecka med sol och +20 grader. Mycke tid har spenderats i solen. Både Guzzman och Indy har fått ladda upp inför dressyrtävling som varit i helgen. Mitt badrum är färdigrenoverat och balkongen har fått mycke kärlek i solen så den känns nu komplett. Jag har planterat jordgubbar och hängt upp en hängmatta. Tror balkongen just blev the place to be. Prognosen säger dock att det blir regn i veckan...
Hängmattan
 
Indy har fått gå dressyrpass måndag och tisdag efter en helg med vila. Hon fick ett lugnare pass på måndagen och ett aktivare på tisdagen. Vi jobbar mycket med övergångar, vägar, volter, halter och galoppfattningar. Hon jobbar på bra och känns fin. på onsdagen fick hon vila och på torsdagen blev det ett pass innanför staketet där vi passade på att rida igenom programmet. Det gick ganska bra. Mycket mer att jobba på men hon gör sitt bästa hela tiden. Hon startade sedan LB:3 på fredagen och LB:2 på söndagen (fanns ingen LB på lördagen) men vila på lördagen. Fredagens LB:3 var hennes första dressyrtävling. Vi tog en kort och lugn framridning och hon kändes lugn och lydig. När vom in på banan blev hon lite spänd och i inridningen drog hon iväg. Troligast blev hon skrämd. Hon brukar inte reagera men då hon redan var lite spänd kan hon ha varit extra känslig. Vi fick några stora missar till och hon var spänd genom hela programmet. Galoppen gick dock okej. Vi nådde inte riktigt mina mål men det är svårt då hon blir spänd och stark. En debut är alltid en debut. På söndagen red jag fram lite längre då hon hade vilat dagen före. Hon var lite spänd i början men sedan kom hon "på plats" och blev koncentrerad. Förutom att hon än en gång blev skrämd i i ridningen (ligger kanske en förbannelse över dem) och ett tråkigt galoppinslag i en travvolt så var hon riktigt fin och hade fint flyt. Hon belönades med några 7:or vilket var roligt. 60,83% landade vi på trots missarna och jag är väldigt nöjd med ritten.
Fina Indy
 
Guzzman har laddat upp med dressyr i måndags - ett trevligt pass, vila i tisdags, ordentligt dressyrpass i onsdags med genomgång av momenten och lättare dressyrpass i torsdags (även om vi gjorde några moment då också för att han var så fin). Han startade bara på fredagen och då red vi vår andra Prix st Georges, vår första nationella klass. Han kändes pigg och laddad och jag kände mig varm och loj i solskenet och värmen. Han älskar verkligen detta. Energin tar aldrig slut, jag får snarare dämpa den, han skulle orka hur länge som helst. I uppridningen fick vi en onödig miss då han bytte. Sedan hade vi fint flyt i traven, kanske lite matt i skritten och fin i galoppen men missar i båda serierna. Han var jättefin i 4:an till näst sista bytet då han missade på ett steg. Jag tryckte nog till lite då för nästa serie som skulle vara i vart 3:e gjorde han nästan i vartannat. Skolorna kändes iaf bra och piruetterna är i bästa laget för att vara oss. 59,08% är jag väldigt nöjd med med tanke på missarna. För tre domare har vi ju ridit bort närmare 30 poäng... Det finns hopp för oss! Jag var sugen att starta st Georges på söndagen också men tävlingen var stängd för efteranmälan så det fick bli lugn longering efter lördagens vila istället. 
Bästa Guzzman 
 
I lördags blev det ingen tävling men jag åkte ändå och kollade på Intermediaire 1 efter lunch. Det var inspirerande, tufft men roligt program. Jag och Guzzman har varit så vågade att vi har anmält oss till Intermediaire 1 i Bollnäs om två veckor. Vi är inte riktigt klara för det men jag resonerar som så att nästa möjlighet blir i maj (som det verkar) och det kan hända mycket fram till maj. Jag skulle aldrig förlåta mig om det hände något med Guzzman under vintern och så förlorade jag chansen. Nä nu är vi kvalade så då kör vi! Jag vill bara få prova en gång i livet i alla fall. På lördagskvällen åkte jag och kollegorna ut med båten m/s Medvind som bjuder på skärgårdsbuffe och en tur runt Alnö. Det var väldigt trevligt! Nu slappar jag i min hängmatta på min fina balkong under min fantastiska semester och känner mig så nöjd med livet. 
Vatten
Skärgårdsbuffe
En glad tjej