Emma

Semestermoodet har infunnit sig...
...Och jag unnar mig att ligga kvar i sängen länge på morgonen och se serier i soffan eller hängmattan på dagen. Det är en härlig känsla att inte ha några måsten. En väldigt lugn känsla. Jag saknar jobbet och kollegorna. Behöver komma igång igen. Men det är ju inte så att jag inte har gjort någonting alls under semestern. Det har blivit en dressyrtävling och en till blir det i helgen, jag har cyklat tjejvättern och firat midsommar i Umeå. Mellan det har jag ridit Guzzman och Indy, fast Indy har fått sommarvila nu och det ska Guzzman också få efter helgens tävling. Då blir det 2-3 ridfria veckor innan vi kör igång igen. I början av veckan var pappa på besök och då har vi lagt golv i sovrummet och byggt min garderob med skjutdörrar som delar av väggen. Arbetet gick väldigt smidigt. Pappas konstruktion blev bergsäker och vi samarbetade bra. Idag har jag målat och satt upp golvlist i halva rummet. Det kommer bli jättefint! Tänk, en garderob på 300x80cm, det är ingen liten garderob! Nu återstår en sväng till med målning, sedan tapetsering och upp med resten av golvlisterna. Sedan ska ju insidan inredas också. Ska bara bestämma mig för hur jag vill ha det. Ja, det har varit en härlig semester med fint väder och roliga aktiviteter. Och ännu har jag några dagar kvar! 
En garderob...
...blir...
...till 
 Middag med pappa på "Piren" i Alnö 
Spetsade Guzzman-öron
Spetsade Indy-öron