Emma

En perfekt dag i bilder
Igår var jag helt utmattad. Så trött att hjärnan fungerade snabbare än kroppen på jobbet. Inte på topp! Som tur var hade jag ledig dag idag. En klok vän sa igår i stallet till mig att på min lediga dag skulle jag inte ställa väckarklockan och sedan skulle jag bara göra saker som gjorde mig glad. Så gjorde jag. Fast jag fick lov att vakna senast 9:00 för att besikta transporten. Dock så vaknade jag 6:54... konstigt hur kroppen fungerar. Jag började med att ladda fyra tvättar i tvättstugan (jag hade bokat tvättid ifall att jag skulle vakna tidigt). Sedan diskade jag och plockade lite i lägenheten. Byggde ihop en pall och hämtade ett paket innehållande en griffeltavla till hallen som jag sedan hängde upp. Vid 9:30 åkte jag iväg med transporten för besiktning. Det var svettiga och ångestfyllda minuter innan besiktningsmannen gav godkänt. För att fira åkte jag förbi plantagen och köpte blommor till mina balkonglådor. Lite tidigast så jag får lov att ta in lådorna över natten än så länge. Sedan åkte jag till Stall Frieser där jag red både Hayco och Indy. Hayco känns lite matt just nu men han jobbade duktigt. Indy var motsatsen, hon var jättepigg. Båda fick jobba med övergångar. Jag åkte hem och lagade mat, tacos (på en tisdag) för att sedan plantera min fina nyinköpta blommor. Mätt och nöjd åkte jag till Näset där jag red Guzzman. Vi red nere på sjöbanan som var helt framtinad. Årets första pass på sandunderlag utomhus. Vi fick riktiga sommarvibbar. Underbart också att det numera är så ljust på kvällen. Det blev ett lugnt pass då jag befarar att tjälen finns kvar i marken men ändå kul att börja vara ute påriktigt. När jag var klar med stallet åkte jag hem igen och lagade middag. Nu ligger jag i soffan, ser på Seinfeld och äter glass med jordgubbar. En perfekt avslutning på en perfekt dag? 
Min fina bil (med den coola grillen) och den nybesiktade transporten 
Hayco 
Indy
Tacos till lunch
Balkongblomlåda 
Barmark på Näsets sjöbana
Den perfekta avslutningen på dagen