Emma

Nöjd med mig själv
Jag har varit ledig söndag och måndag (idag), det blir som en fördröjd helg. Det har varit en bra "helg" och jag är nöjd med vad jag har åstadkommit. I lördags jobbade jag några timmar på dagen. Jag började dock lördagen i stallet med en härlig galopp i snön i solskenet med Guzzman. Efter jobbet red jag Hayco. Han fick göra lösgörande övningar med övergångar och skänkelvikning. På söndagen (igår) började också dagen i stallet hos Guzzman. Vi hoppade en superbra övning (som jag har skrivit om i förra inlägget). Guzzman var taggad och jätteglad. Hoppövningarna gick bra. Efter det åkte jag till Hayco och då anlände också mamma till Sundsvall. Passande, så jag kunde få lite tips när jag red. Några enkla små tips och de gjorde det ändå så mycket bättre. Bra övergångar galopp-trav och galopp-skritt samt fina skolor. Det var roligt och Hayco kändes superfin! På kvällen gick vi ut och åt på Pinchos. Det var trevligt och god mat. Väldigt mysigt att ha mamma på besök! 
 
Idag började också dagen i stallet hos Guzzman. Vi red ett väldigt bra dressyrpass då vi gjorde de bästa piruetterna hittills. Sedan gjorde vi byten i vartannat, tre stycken, och byten i varje, två stycken. Han var superduktig! Sedan har jag provat det nya Pizza Hut i Sundsvall, fasiken godaste pizzorna! Helt ok att vara onyttig eftersom att jag "har" söndag idag. Kvällen har jag ägnat åt att tapetsera hallen. Det var minsann inte alls så lätt som jag trodde... men tapeterna kom på plats och nu ser det riktigt bra ut. Fast det räckte inte med en rulle så jag måste införskaffa en till för att göra klart. Sedan saknas bara att sätta upp hatthyllan samt införskaffa en hallspegel och en förvaringshylla så är hallen klar. 
Besök på Pinchos med mamma
Fin
Fina Guzzman 
Nya tapeten i hallen