Emma

Ta-pet-se-ring
Ibland känner jag mig lite som Pippi. Hon klarar ju allt så länge ingen säger "men Pippi, det där går väll inte?". Hon cyklar på en cykel utan hjul och flyger på en kvast. "Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert." Jag har aldrig tapetserat förut. Men det kan väl inte vara så svårt? Varannan människa klarar ju av att tapetsera. Dessutom har jag sett typ alla avsnitt av Arga Snickaren (bara med Anders - originalet). Jag tog tag i hallen och drog igång. Lim, tapet, kniv - bara att köra! Fick några bra tips av mamma också. I hallen satt det en träbård som delade av rummet då jag flyttade in. Ovanför den var det en gul tapet och under den var det en vit mönstrad tapet. Jag slet ner tapeterna, spacklade, slipade och grundmålade. Sedan har det blivit vit väggfärg ovan borden och en tapet som ser ut som vitt tegel under. Tapetseringen gick riktigt bra! Fast det var lite krångligt. Men jag fick till det. Dock tog rullen slut i måndags då jag började så ikväll har jag slutfört projektet. Jag känner mig riktigt nöjd. I brist på fler rullar och med 5 liter tapetlim öppnat så drog jag igång med tapeterna i sovrummet imorse. Det var väldigt krångligt. Känslig/ömtålig tapet, mönsterpassning och dåligt morgonhumör före frukost. Blev väl helt okej ändå. Inte lika nöjd där. I hallen blev det verkligen superfint. Sovrummet var ett betydligt knepigare projekt. Bara det att varje våd är dubbelt så lång gjorde det svårare. Hela tre våder (motsvarande en rulle) gick åt som spill under projektet. Därför saknas det nu en rulle och den behöver införskaffas. Jag fick allt (som fanns kvar) på plats och nu får det helt enkelt se ut som det gör. Jag orkar inte göra om det igen! Själva tapeten är fantastisk. Superfin verkligen! Bara synd att det syns att en gröngöling har satt upp den. Dock är det i sovrummet och där ska väl inte så många andra än jag själv vara ändå. Till hallen saknas nu bara en hylla och en hallspegel, samt att sätta upp hatthyllan och en griffeltavla som jag beställt. Kommer nog bli supersnyggt! 
Hallen tapetserad och målad 
Sovrummet tapetserad och målat
#1 - Caroline

Jättefina tapeter. :) Jag tycker att det ser snyggt ut härifrån.

Svar: Tack snälla 😘
Emma