Emma

#heltslut
Jag har världens bästa jobb! Men i veckan har det varit mycket... Jag gillar egentligen när det är mycket, högt tempo, saker som händer hela tiden. Men så finns det en gräns för vad man klarar av och när det går över den, det är då det blir jobbigt. Det var lite jobbigt de senaste dagarna. 
 
Dessutom har min badrumsrenovering startat. Det är superkul! Men jag försöker hålla mig borta från lägenheten så mycket som möjligt så att de får jobba ifred. Dessutom har jag ingen dusch och en natt hade jag ingen toa. Men det gick bra, fick planera lite extra bara. Det är inte svårt att hitta annat att göra av tiden men jag får planera ordentligt. Kommer nog bli superfint när det är klart. Fort går det också, fått golvvärme, nytt tak och ny dörr redan. 
 
På söndag ska jag och Guzzman debutera st Georges. Har har dock känts väldigt pigg och explosiv på sista tiden, vi får aldrig ett lugnt pass. Då får man planera... I lördags vilade han, söndag red vi dressyr på sjöbanan, måndag hoppning på hoppbanan, tisdag dressyr på sjöbanan och onsdag promenad ut längs vägen. Idag har vi longerat. Jag tror det behövdes, han fick springa av sig ordentligt. Men han behövde inte springa så länge innan han blev lugn. Han såg riktigt fin ut när han sansat sig. Väldigt fin gång och takt. Imorgon blir det ett ordentligt dressyrpass med genomgång av alla rörelser och på lördag joggar vi lätt i rund form för att sedan starta på söndag. Sen är det bara att hålla tummarna att allt funkar på tävlingen. 
 
Dagen idag fortsatte med jobb och efter det middag på balkongen. Lyxade till det med fläskkarré, majskolv, sparris och halloumi. Till det massor med bea. Det blev riktigt gott. Efter middagen cyklade jag de 5km till stall frieser där jag först var med då de släppte ihop två ettårshingstar. Det gick bra, allt var lugnt. De blev vänner snabbt och busade med varandra. Indy var fin att rida, hon blir finare och finare för varje gång känns det som. Vi jobbar mycket med volter och övergångar och hon känns riktigt stadig. Hon kan till och med stå stilla i halterna nu.  Nu avslutades dagen i soffan efter att ha cyklat hem igen med glass. För det förtjänar jag. Jag är helt slut nu... 
 
Älska Sundsvall 
Fina Guzzman 
Middag
Två hingstar möts