Emma

Julstämning
Jag vet att det egentligen är lite tidigt men jag kan inte låta bli. Jag har tagit fram julen. Julen ligger ju faktiskt lite tråkigt i år, exakt på fjärde advent. Är väl egentligen så det ska vara men det innebär att vi tappar juldagar innan. Lyslördag har varit på stan och alla butiker säljer julsaker sedan månader tillbaka. Jag vill också vara med! Ingen kan hindra mig! Igår åkte granen fram och ljusstakarna upp i fönstren. Det känns jättemysigt. Ljus och glitter. Nu har ju snön kommit på riktigt också så stämningen har verkligen infunnit sig. Jag har gjort min första egna pepparkaksdeg. Den ligger nu i kylen och planen är att kliva upp imorgon, på decembers första dag, och slå på ugnen lagom till julkalenderns första avsnitt för att sedan baka lite pepparkakor före jobbet. Jag har också slagit in några paket. Stämningen är verkligen här, glädjens högtid. Det tycker jag att det ska vara. Glädje - inte stress, osämja, onykterhet och påtvingat materiellt. Bara glädje och frihet. Kan vi inte hålla oss till det? Sjung, dansa, skratta, älska! Mer Jul! 
Julgranen
Ljusinstallation i köket 
Ljusinstallation i vardagsrummet (adventsljusen)
De första julklapparna inslagna 
#1 - Josefin

Så fint du gjort det! :)