Emma

En lång och produktiv dag!
Vilken dag jag har haft idag! Vaknade tidigt och kände mig utvilad och pigg. Hade tänkt börja dagen med att byta till vinterdäck på bilen men kom på att alla i området kanske inte är lika morgonpigga som jag och säkert inte skulle uppskatta att väckas av min mutterdragare en tidig söndag. Istället packade jag in däck och verktyg i bilen för att byta på stallet till kvällen. Dessutom slipper jag alla intresserade blickar, det är tydligen så galet unikt att en tjej byter däck - som att det är svårt?! Jag och bilen åkte på biltvätten (där man tvättar själv) och hon fick sig en välförtjänt dusch. Skönt att rengöra sommarfälgarna inför bytet också. Efter det fixade jag några grejer i Birsta och sedan åkte jag hem. Hemma tog jag åter tag i att slita ner tapeter i vardagsrummet. Det går sakta men säkert framåt. Spacklade också lite när jag lessnat på att slita ner. Vid lunch lagade jag mat och fick ihop matlådor innan jag åkte till stallet. Det blev många timmar på stallet, kom ut vid 14 och åkte hem igen 20:30. Men jag fick också mycket gjort. Jag började med att rida NV på hoppbanan medan det fortfarande var ljust ute. Ett lugnt pass men han var pigg. Sedan tog jag in alla hästar då jag hade kvällsjour och under tiden de åt fixade jag hö till mina pojkar. Därefter red jag Guzzman i ridhuset och vi hoppade två räcken som stog där. Han var riktigt fin! Han blir ju väldigt pigg på hösten och har haft 2-3 spända dagar innan idag. Idag var han avspänd och hoppade mjuka runda språng genom ryggen. Räckena slutade på 90 och 95cm och jag är väldigt nöjd med känslan. Efter att ha plockat bort hindren och tagit hand om och putsat utrustningen så tog jag tag i däckbytet. Det gick nästan smidigt. Några muttrar strulade och satt som berget. De fick jag dra manuellt med en förlängningsstång annars flöt det på. Dock hade jag väldigt lite luft i vinterdäcken. Efter däckbytet kände jag mig trött men då var det dags för mockning åt båda herrarna. Eftersom att jag jobbar i veckan och därför har lite tid då så bestämde jag mig för att göra en rejäl rensning och sedan påfyllnad av nytt spån till båda. Stort projekt men känns nog skönt imorgonkväll efter jobbet. Slutligen nattade jag alla hästar och gav dem kvällshö innan jag körde hem. På vägen kollade jag lufttrycket i däcken så nu är det bara att köra på, jag är redo för vintern. Dock ska hästen helst få broddar också innan snön får komma... Nu är sommardäcken på plats i förvaringen och jag på plats hemma och ska sova. Lär somna innan huvudet nuddar kudden. 
Fina NV 
Fina Guzzman 
 Fina bilen