Emma

Genrep
Nästa helg ska jag och Guzzman på hopptävling. Nu är det så dags att börja bli nervös. Jag är inte redo (fast det är jag ju egentligen). Jag har tyckt att jag haft så gott om tid på mig men nu är vi snart där. Upplägget är att hoppa bana en vecka före och sedan hoppa serie med lite högre hinder på slutet dagen före (mest för min skull). Det är ett bra upplägg tycker jag. Det passar oss. Igår blev det bana. Dock inte så lång bana men ändå. Vi hade tre hinder att jobba med. Vi började värma upp över ett kryss. Än kändes Guzzman riktigt samarbetsvillig, avslappnad och fin. Sedan ger vi oss på en lång serie med bommar liggande och upphöjda nån gång i varje varv. Det var lite trångt för Guzzman som fick upp farten. Sedan hoppade vi räcke till oxer på en båge efter att ha tagit dem var för sig en gång innan. Det gick ganska bra men han drog på efter oxern så jag fick stanna honom. Vi tog bågen några gånger så vi fick in känslan och Guzzman började bli laddad. Sedan höjde jag hinderna och då tog vi banan med räcke, räcke, oxer två gånger. Det gick ganska bra även om jag hade svårt att bli klar första gången. Han hoppade dock allt och rev inget hinder. Då ska man väl vara nöjd? Jag vet inte om jag har en bra eller dålig känsla inför detta men jag tror att efter hoppningen dagen före kommer allt att kännas bra. Dessutom var det skönt att oavsett hur vi kom så kändes sprången lätta att följa med. 
En fin kväll