Emma

Roliga dagar i Stockholm
Har precis kommit hem efter några roliga dagar i Stockholm. Tisdag-onsdag var jobbtelaterat med trainee-träff men då jag var ledig helgen och måndagen före så åkte jag redan på söndagen för att kunna träffa min kusin som bott i USA ett år. 
 
Jag kom fram med tåget på kvällen och bjöds direkt på mat och traditionellt spel ("tågspelet") som jag lyckades vinna. Glass till efterrätt som på gamla goda tiden då jag bodde där nere. Måndagen började tidigt med en resa in till centrum där jag träffade bästa Mikaela och vi åt lyxig frukost på Pom och Flora. Tiden bara skenade iväg då vi hade mycket att prata om. Hon åkte vidare till jobbet och jag åkte tillbaka. Vid 14 träffades jag och kusin och åkte in till stan igen. Där inhandlades godsaker och sedan gick vi på bio och såg the Dark Tower. Den var riktigt bra, helt klart sevärd. Dock ganska kort så den lämnade en med en känsla av att något saknades. Efter en sväng i butiker åkte vi hem och där blev det middag, glass och spel igen. Även denna kväll vann jag. Jag hade flyt. Tisdag och onsdag var trainee-utbildning med jobbet och mina underbara kollegor från hela (nästan) Sverige. Vi hade fantastiskt roliga och givande dagar som avslutades med en nyttig kurs i hjärt- och lungräddning innan vi åkte hem. Aldrig fel med lite omväxling i vardagen. Härligt att veta att jag känner så många fina människor på andra platser än i min närhet. Kort sagt roliga men väl korta dagar i Stockholm. Nu har jag dock saknat Guzzman och det ska bli intressant att se hur pigg han är imorgon. 
Måndagens fantastiska frukost 
Världens bästa spel "tågspelet"
 Middagsbuffe (delar av) på O'learys
 Efterrätt till buffén 
En promenad i mörkret efter en stor middagsbuffe på tisdagskvällen 
 HLR