Emma

Ett nytt liv
När man gett sitt allt för något. All tid, all energi, alla pengar. Verkligen allt! Då det plötsligt tas ifrån en så blir man... trött. Jag är trött. Jag gav hela mitt liv åt något som nu inte finns. Det kommer bli svårt att fylla tomheten men faktum är att jag inte har energi, ork och motivation att försöka för tillfället. Jag är slut och behöver återhämtning. 
 
Här börjar därför ett nytt liv. Det finns ett hästägarliv och det finns ett hästlöstliv. Jag har levt båda innan så det blir inga drastiska nyheter. Självklart ska jag fortsätta rida, det är ju det jag gör. Men jag ska unna mig att ta det lugnt och endast rida de dagar då det passar. I sommar hoppas jag på en lånehäst i några månader med sikte på lag-SM som jag sett så mycket fram emot. Det blir inte detsamma utan Guzzman men jag måste försöka förstå att det alternativet inte finns längre. Sommaren är en bra tid att ha häst. Sedan får vi se hur det blir. 
 
Det finns ju annat i livet också... 
Du var mitt liv