Emma

Aktiva semesterdagar!
I måndags var min första semesterdag. Och vilken dag sedan! Sol och varmgrader - riktigt shorts-och-linne-väder. Jag hade en toppendag. Jag började med att åka till stallet och ta hand om och rida ponnyn Clifford. Vi började med en skrittur längs vägen i solskenet. Fåglarna kvittrade och blommorna (tussilago och vitsippor) blommade. Det var väldigt härligt. Sedan gick vi in i ridhuset där vi tränade på övergångar. Clifford jobbade duktigt och kändes framförallt väldigt fin i traven på slutet. Kul att rida ponny! 
 
Ponnyn Clifford 
 
Efter stallet så åt jag och sedan åkte jag ner till stan för ett besök hos frisören. Mest en planerad uppföljning och finjustering från tidigare besök i mars. Min utväxt behövde ”fadeas” mer och så behövde den numer ganska utväxta luggen en frisering. Resultatet blev jättebra! Synd bara att jag valde att gå på mitt första bodyattack-pass strax därefter vilket förstörde frisyren då jag svettades väldigt mycket. Men kul var det! Bra konditionsträning. Mycket hopp och spring. Det blir fler gånger. 
Håret fixat
 
I tisdags (igår) var det inte riktigt lika varmt ute men ändå sol så man ska väl inte klaga. Jag började åter igen med att åka till stallet. Denna dag var det fuxar gånger två som skulle få motion. Först ut blev Trizze. Vi började med en skrittur i solen och sedan jobbade vi i ridhuset med övergångar i uppvärmningen och sedan förvänd galopp och skänkelvikning i trav. Han känns riktigt trevlig. Väldigt stadig och lydig. Senare i Maj ska jag nog prova hela LA:3 med honom, han känns redo.
 
 
Fina Trizze 
 
Den andra fuxen var Gurkan! Även han fick börja med en skrittur ut innan vi red i ridhuset. Det blev ett lugnt pass med övergångar, Gurkan kändes dock ganska stressad och pigg. Han landade mer mot slutet. 
 
 
 
Fina Gurkan
 
Efter stallet var det dags för bodypump. Jag har missat mycket senaste tiden pga mycke jobb och trasig bil. Men nu är det dags att komma igång igen. Förra gången fick jag gå mer på vikterna efter uppehållet, alla muskelgrupper utom rygg, men nu var jag tillbaka på full vikt och la dessutom på lite på rygg. Det gick riktigt bra och jag kände mig stark. Nästa gång blir om en vecka och då ska jag ta samma igen. Efter bodypumpen var det produkt-utbildning med tillhörande middag med jobbet. Det var väldigt trevligt och jag lärde mig nya grejer. 
Torsk från knaust 
 
Idag har dagen återigen börjat i stallet. Gurkan och jag körde morgonpasset och idag kändes han mycket lugnare och mer som sig själv. Han är alltid pigg och framåt men idag på ett positivt sätt. Det blev fortsatt jobb med övergångar och jag är nöjd med känslan. 
Söta Gurkan
 
Efter stallet tog jag tåget till Stockholm. Det gick, såklart, inte som planerat men nu är jag iaf här och efter god middag och tågspel ska det bli skönt att sova. Imorgon lyfter planet med mig, kusin, faster och farbror till Barcelona!