Emma

Fredagsfys och fredagsmys
I torsdags jobbade jag mitt sista pass på nästan två veckor. Vila behövs, det känns i hela kroppen. Inte nog med att jag haft en sväng med början på magkatarr så har den fått för sig att ha mens också. Någonting är helt klart i obalans och kanske hängen magproblem ihop med att hormonpillren inte verkat fullt. Nu har jag iaf chansen att riktigt vila upp mig och återställa kroppen.
 
Igår var det fredag och jag hade en toppendag! Första tvättade jag (kanske inte roligast men behöver göras) och sedan åkte jag efter lunch till stallet tillsammans med E. Jag fick ta hand om och rida Trizze (Trizeps). Vi red ett dressyrpass i ridhuset och jag provade de förvända galoppernas vägar från LA:3. Trizze svarade bra och gjorde dem stadigt och lydigt. Han hade fin framåtbjudning. Vi red även igenom travdelen som även den kändes stadig. Fredagsmys i stallet! 
Jag och Trizeps 
 
På eftermiddagen gick jag på Bodypump som jag tyvärr missat allt för mycket de senast veckorna. Jag gick ner på vikterna förutom rygg och uppvärmning (som liknar varandra mycket). På tisdag ska jag gå igen så då tänkte jag öka upp vikterna till det jag brukar ta och dessutom öka lite till på rygg. Bodypumpen gick bra, jag gjorde nog klokt i att ta lite lättare så jag orkade fullt ut alla övningar. Det blev fredagsfys
Bodypump (med bla triceps) 
 
På kvällen blev det självklart lite mer fredagsmys i soffan med killen och idag har vi vaknat till en fantastisk solig morgon. Jag började dagen med att springa 5km i solen (laddar inför stenstadsloppet). Nu ska jag nog passa på att sola lite på balkongen 8 den varma solen...